İçindekiler:
- Evi olmayan Parası olan zekât verir mi?
- Zekatta borçlar düşülür mü?
- Borç varken zekât verilir mi?
- Zekât hesaplanırken hangi borçlar düşülür?
- Uzun vadeli borçlar zekâttan düşülür mü?
- Mehir Parasina zekât duser mi?
- Borçlar zekattan nasıl düşülür?
Evi olmayan Parası olan zekât verir mi?
Bu ihtiyaçları temin etmek için biriktirilen paralarla onları karşılamak üzere sözlü ya da yazılı herhangi bir taahhüde girilmişse o zaman biriktirilen paralardan
zekât vermek gerekmez. ... Eğer taahüdde yani
eve borçlanmamışsa biriktirdiği
para nisap miktarına ulaştığında
zekat vermesi gerekiyor.
Zekatta borçlar düşülür mü?
Zekât vermekle yükümlü olan kişi, elindeki
zekâta tâbi olan malından kul haklarına müteallik borçlarını düşer. ... Ancak Hanefîlerden bir kısım âlimlerin görüşüne göre, sadece vadesi gelmiş olarak birikmiş ve alacaklısı tarafından talep edilen
borçlar düşülür; henüz ödeme günü gelmemiş olan
borçlar düşülmez.
Borç varken zekât verilir mi?
Şâfiî mezhebinin meşhur olan görüşüne göre ise hiçbir
borç, zekâta tâbi olan malların hiçbirisinden düşülmez, dolayısıyla borçluluk hâli
zekât vermeye engel değildir (Nevevî, el-Mecmû', V, 344).
Zekât hesaplanırken hangi borçlar düşülür?
Bu bakımdan kişinin elinde bulunan zekâta tabi mallardan, sadece “o
zekât yılına ait olan birikmiş
borçlar, vadesi o yıl içinde dolmuş veya dolacak olan ve dolayısıyla o
zekât yılı içinde hemen ödenmesi gereken
borçlar” düşülmelidir.
Uzun vadeli borçlar zekâttan düşülür mü?
Günümüzde ödeme planı
uzun bir takvime bağlanmış olan ve ileriki yıllarda düzenli olarak ödenecek olan kamu, TOKİ, kooperatif, kredi türü
borçlar, bütünüyle
zekât malından düşülmemelidir. ... Zira
zekât, yıllık bir ibadettir.
Mehir Parasina zekât duser mi?
Hanefi mezhebine göre ise örfe göre
mehir için kabul edilen miktara
zekât düşmez. Onun üzerindeyse
zekât düşer. Ancak
mehir için alınanların 81 gramı geçmesi halinde Hanefi mezhebine göre
zekât düşer.
Borçlar zekattan nasıl düşülür?
Şâfiî mezhebinin meşhur olan görüşüne göre ise hiçbir
borç, zekâta tâbi olan malların hiçbirisinden düşülmez, dolayısıyla borçluluk hâli zekât vermeye engel değildir.