İçindekiler:
- Kaç çeşit hadis var?
- Ümmetimden kim 40 hadis Ezberlerse hadisi?
- Doğru olmayan hadislere ne denir?
- Kaynağına göre hadisler kaça ayrılır?
- Hadisler ne zaman derlendi?
- 40 Hadis türünde eser veren şahıslar kimlerdir?
Kaç çeşit hadis var?
Metin itibarıyla hadisler- Hadîs-i kutsî Kutsî hadislerin kaynağı, Peygamber'e vahyi getiren Cebrâîl, sözleri Allah'tandır. ...
- Hadîs-i şerif. Söz ve içeriği İslâm Peygamberi'ne âit hadislerdir. ...
- Âhad haberler. ...
- Azîz haberler. ...
- Garîb haberler. ...
- Meşhur haberler. ...
- Mütevâtir haberler. ...
- Zayıf hadis.
Daha fazla öğe...
Ümmetimden kim 40 hadis Ezberlerse hadisi?
Mücahid Selman-ı Farisi'den onun da Resulullah'tan rivayet ettiği bir
hadis-i şerifte Nebi (sallalahu aleyhi sellem) şöyle buyurmuşlardır: "
Ümmetimden her
kim kırk
hadis ezberlerse, cennete girer ve kıyamet günü peygamberler ve alimlerle beraber hoşrolunur.
Doğru olmayan hadislere ne denir?
Sahih veya hasen
hadislerin şartlarından birini veya bir kaçını taşımamakla, beraber, uydurma (mevzu) olduğu da söylenemeyen
hadisler genel olarak zayıf adıyla anılır.
Kaynağına göre hadisler kaça ayrılır?
Metin itibarıyla hadisler- Hadîs-i kutsî Kutsî hadislerin kaynağı, Peygamber'e vahyi getiren Cebrâîl, sözleri Allah'tandır. ...
- Hadîs-i şerif. Söz ve içeriği İslâm Peygamberi'ne âit hadislerdir. ...
- Âhad haberler. ...
- Azîz haberler. ...
- Garîb haberler. ...
- Meşhur haberler. ...
- Mütevâtir haberler. ...
- Zayıf hadis.
Daha fazla öğe...
Hadisler ne zaman derlendi?
Hadisler, İslâm Peygamberi'nin zamanından (Sünnî kaynaklar 200-300, Şiî
hadis kitapları 400-500 yıl) birkaç asır sonra yazılan ve İslâm Peygamberi'ne bir rivayet zinciri ile isnad edilen söz ve fiillerden oluşan sözlü kültür ürünleridir.
40 Hadis türünde eser veren şahıslar kimlerdir?
XVIII. yüzyılda Hasan b. Ali, Süleyman Efendi, Vahdetî Osman Efendi, Abdülgaffar Kırîmî, Nüzhet Ömer Efendi ve Turhal Şeyhi Mustafa da kırk
hadis tercümesi
türünde eserler vermiştir (geniş bilgi için bk. Karahan, İslâm Türk Edebiyatında Kırk
Hadis, s. 254-267).