İçindekiler:
- Şafilerde oruç bozmanın cezası kaç gün?
- Orucu bozmanın hükmü nedir?
- Şafi mezhebine göre oruç nasıl bozulur?
- 61 ne zaman tutulur?
- Ramazan oruç bozulursa kaç gün tutulur?
- Niyet etmeden oruç bozulursa ne olur?
- Şafiler kaç gün oruç tutar?
- Şafilerde cenabet oruç tutulur mu?
Şafilerde oruç bozmanın cezası kaç gün?
Kasıtlı olarak
oruç bozmanın cezası iki kamerî ay veya 60
gün ara vermeksizin
oruç tutmaktır.
Orucu bozmanın hükmü nedir?
Din İşleri Yüksek Kurulunun internet sitesinde yer alan bilgilere göre,
orucu kasten, yani mazereti olmadığı halde bilerek bozmak, Ramazan'ın hürmetine saygısızlıktır. Hz. Peygamber (s.a.s),
orucunu bu şekilde bozanların kefaret ile yükümlü olacaklarını belirtmiştir.
Şafi mezhebine göre oruç nasıl bozulur?
cevap:
Şafii mezhebine göre, balgam boğazda 'Ha' harfinin çıktığı yeri aşıp ağza kadar çıkmış ve ihtiyari (isteğe bağlı) olarak yutulursa
oruç bozulur. Ancak gayri ihtiyari olarak yutulmuşsa
oruç bozulmaz. Hanefi
mezhebine göre, balgamı yutmak
orucu bozmaz. Çünkü bunlar beyinden gelmektedir.
61 ne zaman tutulur?
Kefaret orucuyla sorumlu kişilerin 2 kameri ay oruç tutması gerekir. Kefaret orucu kaç gün sorusunun yanıtı, dini kaynaklarda
61 gün olarak verilir. Kefaret orucu ne
zaman tutulur diyenler için en uygun
zaman; ayın ilk günü önerilir.
Ramazan oruç bozulursa kaç gün tutulur?
Oruç kefareti, iki kameri ay veya 60
gün ara vermeksizin
oruç tutmaktır.
Niyet etmeden oruç bozulursa ne olur?
Niyet edilip başlanılan bir ibadeti zaruri bir sebep yokken ( Bozabilmek için sağlık açısından tehlike oluşması gerekir) bozmak meşru değildir. Böyle yapan kimse hem günahkar
olur, hem de kendisine bazı amellerde keffaret gerekir.
Şafiler kaç gün oruç tutar?
CEVAP: Şafii mezhebine göre 60
gün oruç tutma kefaretini gerektiren durum, kişinin eşiyle cinsi münasebete bulunmasıdır. Yiyerek veya içerek
orucunu bozan kimse sadece o günün kazasını yapar. Kendisine kefaret vacip değildir.
Şafilerde cenabet oruç tutulur mu?
Şafii Mezhebi'ne göre cünüp olarak
oruç tutmak caiz midir? Cünüp olarak bir namaz vaktinden fazla beklemek haramdır Ancak iftara kadar cünüp beklemek
orucu bozmasa da sevabını azaltır. En kısa zamanda gusül abdesti almak hem takva , hem edep ve hem de ruh sağlımız açısından son derece yerinde olacaktır.