İçindekiler:
- Mehir olarak ne istenir?
- Mehir nedir ne kadar olmalıdır?
- Mehiri kim ister?
- Erkek verdiği mehri geri alabilir mi?
- Mehir olmadan dini nikah olur mu?
- Mehir ne kadar olmalı 2020?
- Mehir en az ne kadar olmalı 2021?
- Mehir sonradan verilir mi?
- Mehr ne zaman verilir?
- Verilen mehir Geri Alınır mı?
- Mehir hangi durumlarda düşer?
- Nikahda mehir şart mı?
- Hangi durumlarda kadına mehir verilmez?
Mehir olarak ne istenir?
Maddi bir değeri olması gereken
mehirde kadının gönlünden geçen her şeyi isteme hakkı vardır. Ev, araba, para gibi maddiyat gerektiren her şey
mehir olarak kadına bahşedilebilir. Kadının
mehir isterken belirleyeceği miktarda alt ve üst sınır yoktur, serbesttir.
Mehir nedir ne kadar olmalıdır?
Mehir, İslam hukukunda erkeğin evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para, mal veya menfaat hediyesidir.
Mehir kadının mal varlığına dahil olur ve üzerinde dilediği tasarrufta bulunabilir. Dört hukuki mezhep tarafından kabul edilmiştir.
Mehiri kim ister?
Erkeğin evlenirken eşine verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya başka bir mala
mehir denir. Kur'an-ı Kerim'de, evlenen erkeğin kadına
mehir vermek zorunda olduğu ve bunu zorla geri almasının caiz olmadığı konusunda ayetler bulunmaktadır (Bakara, 2/237; Nisâ, 4/4, 20, 24, 25; Mâide, 5/5).
Erkek verdiği mehri geri alabilir mi?
Erkeğin evlenirken eşine verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya başka bir mala
mehir denir. Kur'an-ı Kerim'de, evlenen
erkeğin kadına
mehir vermek zorunda olduğu ve bunu zorla geri almasının caiz olmadığı konusunda ayetler bulunmaktadır (Bakara, 2/237; Nisâ, 4/4, 20, 24, 25; Mâide, 5/5).
Mehir olmadan dini nikah olur mu?
Maliki mezhebi; mehri,
nikâh akdinin sıhhat şartı kabul etmiş ve
mehir tespit edilmeden yapılmış evlenmeleri geçersiz kabul etmiştir. Hanefi, Maliki ve Şafii mezhepleri ise mehri
nikâh şartlarından biri değil, kaçınılmaz bir sonucu olarak kabul etmişlerdir.
Mehir ne kadar olmalı 2020?
2020 MEHİR MİKTARI NE KADAR? Din İşleri Yüksek Kurulunun
mehir miktarına ilişkin yaptığı açıklama şu şekildedir: "
Mehir olarak maddi veya mali değeri olan her türlü menfaat tespit edilebilir.
Mehrin en az miktarı Hanefîlere göre 10 dirhem (o dönemlerde yaklaşık iki koyun bedeli), Mâlikîlere göre ise 3 dirhem gümüştür.
Mehir en az ne kadar olmalı 2021?
Mehrin en az miktarı Hanefîlere göre 10 dirhem (o dönemlerde yaklaşık iki koyun bedeli), Mâlikîlere göre ise 3 dirhem gümüştür. Şâfiî ve Hanbelî hukukçulara göre ise
mehrin alt veya üst sınırı yoktur.
Mehir sonradan verilir mi?
Mehr-i müeccel ise ödenmesi sonraya bırakılan mehirdir. ... Şayet bir vakit belirlenmemişse, nikâhın sona ermesiyle
mehir muacceliyet kazanır ve ödenmesi gerekir. Başka bir deyişle, boşanma halinde kocanın bu mehri ödemesi gerekir; ölüm halinde de, bırakmış olduğu mirastan ödenir.
Mehr ne zaman verilir?
Bu mehrin ödenmesi için herhangi bir tarih belirlenmişse, bu tarih geldiğin
zaman belirlenen mehrin kadına ödenmesi gerekmektedir. Ancak bir vakit belirlenmemişse, nikâhın sona ermesiyle yani boşanma sırasında kadının mehrinin ödenmesi gerekir.
Verilen mehir Geri Alınır mı?
Yazılı şekil şartına uyulmadan
verilen mehir geçersizdir. Ancak BK 288 gereğince yazılı şekil şartlarına uyulmamasına rağmen sözlü olarak anlaşılan bedeller verilmişse
geri alınamaz. Taraflar
mehir olarak bir taşınmaz devredilmesini de kararlaştırabilirler.
Mehir hangi durumlarda düşer?
Cinsel birleşme ve sahih halvetten önce boşama dışında, kadın tarafından her
hangi bir sebepten dolayı boşanma veya ayrılık meydana gelirse
mehir düşer.
Nikahda mehir şart mı?
Maliki mezhebi; mehri, nikâh akdinin sıhhat
şartı kabul etmiş ve
mehir tespit edilmeden yapılmış evlenmeleri geçersiz kabul etmiştir. Hanefi, Maliki ve Şafii mezhepleri ise mehri nikâh şartlarından biri değil, kaçınılmaz bir sonucu olarak kabul etmişlerdir.
Hangi durumlarda kadına mehir verilmez?
Evlenme akdi sahih olur, fakat ilişki veya sahih halvetten önce
kadının sebep olmasıyla ayrılık vaki olur veya
kadın mehri karşılığında eşinden ayrılma yoluna giderse (muhâlaa)
mehir hakkı düşer (İbn Kudâme, el-Muğnî, X, 62-63; Şirbînî, Muğni'l-muhtâc, III, 309; el-Fetâvâ'l-Hindiyye, I, 334).